sobota, 17 września 2011

Obiecanki cacanki....

No tak, obiecałam ale nic z tego nie wyszło. Miało być następnego dnia a wyszło w weekend. W tym wrześniowym szkolnym szaleństwie nie jestem w stanie pisać codziennie czegoś na blogu. Miejmy nadzieję, że przynajmniej co weekend mi się uda.
Co tam  na drutach? Póki co dziergam  kolejną szydełkową parasolkę. Nie mogę jej pokazać, bo dopiero zaczęłam, więc wkleję zdjęcia innej, zrobionej w wakacje nad morzem, w Ustce. Od czegoś przecież muszę zacząć.
Parasolkę wykonałam z Sonaty w kolorze białym. Wykończyłam ją jednym rzędem Sonaty fioletowej, bo miałam stelaż z rączką o takiej barwie.


Wzór ananasowy- trochę musiałam z nim pokombinować, bo parasolka ma czaszę, która się rozszerza. Poradziłam sobie w taki sposób, że w każdym kolejnym ananasie dodawałam dwa słupki więcej, dzięki czemu wzór był coraz szerszy. W ten sposób uzyskałam odpowiednią szerokość. Trochę zabawy było z montażem na stelażu. Miałam parasolkę plastikową, w której elementy do montażu na drutach były przyklejone do czaszy parasolki. Ja nie chciałam nic kleić tylko obszydełkować, tak, aby po zabrudzeniu koronkę dało się zdjąć z parasolki i uprać. Wypaliłam więc dziurki w elementach mocujących przy użyciu ogrzanego nad palnikiem gwoździa. Na szczęście nie osmalił się i nie przybrał czarnej barwy. Zatem cały eksperyment zakończył się sukcesem.




          Zapałałam miłością do tych parasolek. Są takie romantyczne, kobiece, niepowtarzalne. Wspaniałe na ślubny prezent czy sesję fotograficzną. Co ważne, uzyskuje się różny efekt przy zmianie koloru i rodzaju nici, zatem każda z nich może być inna! Ja korzystam z wzorów serwetek, które mają 8 lub 16 powtarzających się elementów oraz ponad 42 rzędy w okrążeniach. Czasem niestety trzeba podpruć jeden  czy dwa rzędy, aby pod koniec dopasować koronkową czaszę do stelaża. Ale nie jest to wielki problem. Jak się już zabrałam za dzierganie parasolek, to okazało się to prostsze niż przypuszczałam. A efekt wart jest pracy!
Przed rozpoczęciem pracy długo szukałam w internecie informacji na temat szydełkowania parasolek. Bardzo pomógł mi  temat na osince Вязаный зонтик .
Natomiast pomocą techniczną w sprawie montowania szydełkowej koronki na metalowym stelażu był filmik z You Tube: crochet umbrella.

Brak komentarzy: